Estructura
El Club Bàsquet La Garriga compta amb els següents òrgans de govern, segons es regula en els seus Estatuts:
- Assemblea General
- Junta Directiva
- Comissions creades per l’assemblea general o la junta directiva.
Aquests òrgans, vetllaran perquè les activitats del club en desenvolupin d’acord a les normes establertes i segons el projecte establert.Els òrgans del club garantiran, en l’àmbit de la seva competència, l’exercici dels drets reconeguts als jugadors, entrenadors, delegats, pares i mares, així com dels socis i vetllaran pel compliment dels deures corresponents. Així mateix, afavoriran la participació efectiva de tots les membres del Club en la vida del mateix, en la seva gestió i en la seva avaluació.
L’assemblea general és l’òrgan suprem de govern de l’entitat i els seus
acords són vinculants per a tots els socis i sòcies i per a la junta
directiva.
Integren l’assemblea general tots els socis i sòcies numeraris que no
tinguin suspesa la condició de soci o sòcia en el moment de la
convocatòria.
L’assemblea general té competència especial en les matèries següents:
- Aprovar, si escau, la gestió de l’òrgan de govern, liquidació de
l’exercici vençut i pressupost per a l’exercici econòmic següent - Elegir i separar, mitjançant el vot de censura, els membres de
l’òrgan de govern i controlar-ne l’activitat. - Modificar els estatuts.
- Acordar la forma i l’import de les contribucions al finançament de
l’associació o al pagament de les seves despeses, establint les
quotes ordinàries i d’entrada i les quotes extraordinàries o
derrames. - Acordar la transformació, la fusió, l’escissió o la dissolució de
l’associació. - Acordar l’ingrés i la baixa en federacions o confederacions.
- Sol·licitar la declaració d’utilitat pública.
- Aprovar el reglament de règim intern i les seves modificacions.
- Resoldre sobre les qüestions que no estiguin expressament
atribuïdes a cap altre òrgan de l’associació.
La junta directiva és l’òrgan de govern, gestió, administració i representació de l’entitat que té la funció de promoure, dirigir i executar les activitats esportives i les altres previstes estatutàriament, com també, gestionar el funcionament de l’entitat segons els acords de l’assemblea general.
La junta actual del club està formada per:
- President: Raimon Nualart Mercadé (des del 30/11/2016)
- Secretari: Xavier Bielsa (des del 20/09/2018 en substitució del Sr. Jordi Codina Cuspinera)
- Tresorer: Jordi Saló Vila (des del 30/11/2016)
- Vocal: Carles Vilar Canamasas (des del 30/11/2016)
- Vocal: Francesca Farré Miró (des del 30/11/2016)
- Vocal: Jordi Salvany Guiu (des del 14/04/2014)
- Vocal: Jordi Coma Miralles (des del 30/11/2016
- Vocal: Montserrat Bonet Viura (des del 30/11/2016)
El seu mandat finalitzarà el 30 de novembre del 2022.
Per tal d’aconseguir un millor equilibri i una millor imparcialitat en la consideració d’un cas en concret de disciplina, s’ha creat una comissió, que s’encarrega de vetllar per la correcta aplicació del reglament de règim intern del club. Aquesta comissió es crea com un òrgan consultiu per a la junta directiva del club
La Comissió disciplinària, per delegació de la Junta Directiva, serà l’encarregada d’establir les sancions de totes les faltes, donant compte posteriorment a la Junta Directiva en la primera reunió que es celebri.
Els membres que conformen aquesta Comissió són els següents:
- Raimon Nualart, com a president
- Oriol Sabata, com a coordinador
- Jaume Serra, com a entrenador
- Marc Casanova, com a jugador major de 16 anys
Organigrama
El club s’organitza de la següent manera:
L’àrea de direcció sota la responsabilitat del President/a i suport del Secretari/ària. Li correspon:
- Vetllar pel compliment de les tasques de les diferents àrees.
- Preparar l’ordre del dia de les reunions de Junta directiva i la seva coordinació.
- Elaborar la documentació reguladora i de funcionament del Club.
- Elaborar la memòria d’activitats i programació anuals.
- Gestió protocol·lària.
- Gestió i manteniment de la base de dades de socis i membres del Club.
- Gestió de l’assemblea general del Club.
L’Àrea de gestió econòmica sota la responsabilitat del Tresorer/a i amb el suport del president/a. Li correspon:
- Realitzar el pressupostos anuals i vetllar per el seu compliment.
- Cercar noves fonts d’ingressos i finançament per activitats especials.
- Vetllar per la transparència de les dades.
- Tutelar el funcionament econòmic del club.
- Cercar empreses que subvencionin alguna de les necessitats de funcionament del club.
- Tutelar el funcionament econòmic de les campanyes econòmiques
- Gestió del cobrament de les quotes dels jugadors.
L’àrea esportiva estarà sota la coordinació general d’un membre de la Junta. Li correspon:
- Coordinar l’adquisició del material esportiu necessari per desenvolupar l’activitat esportiva de la entitat.
- Coordinar la planificació i convocatòries de les reunions de pares específiques dels grups.
- Relacions esportives amb d’altres entitats.
- Coordinar i fer el seguiment esportiu dels diferents equips.
- Recolzar la tasca del coordinador per un millor desenvolupament dels seus objectius.
- Coordinar les revisions mèdiques dels esportistes.
- Gestió i tramitació de les llicencies federatives.
- Coordinar taules partits de promoció.
L’àrea social estarà sota la coordinació d’un membre de la Junta i assumeix les funcions de manteniment, impuls i desenvolupament de les relacions del Club amb els seus membres. Li correspon:
- Programar i coordinar les activitats especials (Torneig de Nadal, presentació, cloenda, etc.).
- Estimular la participació dels pares en els seus respectius grups i vetllar per el manteniment del bon ambient entre ells.
- Mantenir la representació de l’entitat en aquells organismes que la junta directiva designi.
- Organitzar i mantenir les campanyes econòmiques especials i permanents.
Àrea de comunicació estarà sota la coordinació d’un membre de la Junta. Li correspon:
- Vetllar per la correcta informació de tots els socis vers el funcionament del Club.
- Manteniment de canals de comunicació regulars amb els socis mitjançant butlletins, revistes, trobades, reunions i d’altres.
- Planificar i executar, a través de diferents canals de comunicació, les activitats de difusió del Club.
- Crear i mantenir eines de comunicació del web 2.0.
- Crear i mantenir la web del Club.
- Realitzar les fotografies dels diferents equips del Club.
La coordinació esportiva s’encarrega d’organitzar els equips, entrenadors, les competicions i els esdeveniments esportius del Club Bàsquet La Garriga. El nostre club disposa d’un director tècnic (Oriol Sabata) i un ajudant de coordinació (Jaume Serra).
Pel que fa a la coordinació dels equips està distribuïda de la següent manera:
- Jaume Serra: coordinació escola de bàsquet i preminis
- Oriol Sabata: coordinador de la resta equips (des de categoria mini fins a sènior, incloent equips de veterans)
Aquestes figures seran el nexe d’unió entre els entrenadors dels equips i la junta directiva. Li correspon, d’acord amb els mandats de la Junta Directiva i l’Assemblea General:
-
- Marcar els objectius esportius anuals de cada equip i vetllar pel seu assoliment.
- És el responsable de la bona marxa esportiva de l’entitat i de tenir cura del material necessari, i del seu manteniment.
- Cercar entrenadors i estimular les activitats esportives que cregui necessàries.
- Coordinar els entrenaments, horaris i condicions dels mateixos.
- Cercar els equips, àrbitres i permisos necessaris per a les activitats esportives, fora de les activitats organitzades per part de la FCBQ.
- Transmetre a la Junta Directiva les necessitats i inquietuds dels equips.
- Decidir la inscripció i participació en diferents competicions.
- Participar com assessor en la junta directiva en tot allò que afecti a la vessant esportiva del club.